Tas nozīmēja, kas skolas durvis bija atvērtas skolnieku ģimenēm. Tā bija iespēja ne vien izstaigāt visu skolu, bet arī iepazīties ar visiem skolotājiem, pārmīt dažus vārdus ar tiem. Bērni (pēc cheklist) izrādīja mums savas darba vietas, darba burtnīcas, piederumus, datorus. Pie klases durvīm sagaidīja klases audzinātājs, lai sasveicinātos, iepazītos un aicinātu arī pierakstīties uz “konferenci” – individuālu sarunu.
Sarakstā bija ne vien iepazīstināšana ar ikdienas darba vietu un kārtību, bet arī citiem skolotājiem. Man bija iespēja nedaudz papļāpāt ar matemātikas skolotāju, kas atzina, ka Gerda esot gudra meitene, bet neesot bijusi pārāk ieinteresēta iedziļināties, saspringt un pildīt sarežģītākos uzdevumus, ko viņai tika sagatavoti. Lielāka interese viņai esot bijusi piedalīties stundās kopā ar pārējiem. Nospriežam, ka zināma grūtības pakāpe jau ir, jo visi termini ir jāapgūst angliski. Citādu raksturojumu sniedz angļu valodas kā svešvalodas skolotāja. Viņa katru dienu stundu darbojas ar bērniem, kuru dzimtā valoda nav angļu valoda. Visi kopā lasa, apspriež izlasīto, apgūst jaunus vārdiņus, strādā pie gramatikas. Skolotāja stāsta, ka redz meitas motivāciju, Gerda strādājot ieinteresēti. Iespējams tāpēc, ka redz šo mācību jēgu? |
Iepazīstos arī ar mūzikas skolotāju, ar kuru Gerda ir draugos. Viņa māca bērniem dažādu mūzikas instrumentu spēli. Paralēli skolā darbojas arī orķestris. Garāmejot bibliotekāre iesaka mājaslapu internetā, kur var skatīties un klausīties dažādas grāmatas, bet PE skolotājai varu pateikt paldies par gymnastics school ieteikumu. Viņa atklāj, ka Gerda stāstījusi, ka Latvijā viņai sporta nodarbības nepatīk, bet šeit gan patīk. Varu arī atklāt iemeslu: ja Latvijā sporta stundas tiešām ir sports, kur bērniem jāpilda ieskaites, jāapgūst dažādi sporta veidi, tad vismaz šajā pamatskolā sporta nodarbības nozīmē aktīvas spēles, skraidīšanu, jandalēšanu. No otras puses, ir ļoti attīstīta pēcstundu pulciņu, tai skaitā sporta pulciņu, apmeklēšana. Komandu sporta veidi, kā arī individuālie tiek piekopti atbilstoši katra spējām un jau pēc skolas dienas beigām. |
Sajūta, ar kādu atbraucu mājās no Open house, ir miers. Sajūta, ka Gerdai skolā ir labi. Viņa tur ir iejutusies, mācās, dara, ko var. Draudzējas. Kašķējas. Bet dzīvojas tieši tā, kā jādzīvojas skolas vecuma bērnam.